Internet'le Küçülen Dünyalar

Hep derler, deriz "Dünya Küçük" diye.. Karşımıza çıkan şaşırtıcı tasadüfler bir yana, internetin hayatımıza girmesi sadece girmesi değil artık ciddi bir yer kaplaması sonucu küçülen dünyamızda artık biz bizeyiz. Sanki herkes bir birini kırk yıldır tanıyor gibi, istediğini söyleme ve istediği şekilde iletişim kurma cesaretinde.

Hayatta olabileceğini tahmin etmediğim birşey oldu geçenlerde. İnanın... Bırakın 40 yılı, 100 yıl düşünsem aklıma gelmeyecek birşey. Ağustos ayında Pınarbaşı'na gidip çok sevdiğim ve benim için gerçekten çok değerli olan Lafçı ailesi ile yaşadığım güzellikleri anlattığım "Pınarbaşı Burma Burma" başlıklı yazımı Pınarbaşı köyünün güzide insanları okuyup Mahmut Abi'nin canını sıkmış. Mahmut Abi beni aradığında canı çok sıkkındı, çok üzgündü. Senin orda yazdıkların bizi çok üzdü dedi. Dağıldım, hiç üzmek istemeyeceğim insanları bilmeden, istemeden üzmüşüm hem de güzelce anlattığımı düşündüğüm blogtaki yazımla...

Düşünün şimdi Pınarbaşı köyünde biri internete giriyor, derya deniz, uçsuz bucaksız, sayısızca bilginin, yazının olduğu bir yerde benim yazımı buluyor. Bir güzel okuyor,sonra bunu başkaları okuyor ve Mahmut Abi'ye anlatıyor. Bak senin misafirin iç çamaşırlarıyla göle girmiş diye, bak senin kız Ramazan'da içki içmiş diye. Mahmut Abi'ye yazıyı kaldıracağıma dair söz vermiştim. Okudum ama yalnış hiçbirşey yoktu. Sadece birkaç şeyi sildim ama yazım aynen duruyor.

Şimdi o yazıyı bulan okuyan, bu yazıyı da bulur okur. Şimdi sözüm size güzel insanlar...

Ben iç çamaşırlarımla göle girmişim, ramazanda alkol almışım size ne?? Hepmizin farklı hayatları, görgüsü, inancı ve kültürü var. Buna saygı göstermek hiç mi aklınızdan geçmiyor, düşünemiyorsunuz. Sizler gibi insanların olduğunu görünce bu ülkenin hoşgörülü insanlarının artık olmadığını görüp üzülüyorum. Ama neyseki güzel insan Mahmut Abi gibi inancı, görüşü ne olursa olsun, bizleri evine kabul edip Allah misafiri diye bizi krallar gibi ağırlıyor, bizi arayıp soruyor.

Şimdi soruyorum size hanginiz büyük, hanginizi takarım ben? Mahmut Abi'yi mi? Sizi mi?

Tekrar istemeden de olsa Mahmur Abi'yi üzdüğüm için kendisinden çok özür diliyor, Lafçı ailesini çok ama çok sevdiğimi belirtmek istiyorum.

Ve Pınarbaşı köyünün güzel insanları da diyorum ki biraz da hoşgörü ve başkasının hayatına saygılı olun. İnanın böyle çok daha mutlu oluruz.

Share this:

CONVERSATION

1 yorum: