Şablon Dediğin de Ne Ola?

Cross Cardinal çarpışması, Merkür gerilemesi derken baktım vakit geçiyor. Uzun bir ara oldu. Ama iyi oldu. Düşündüm, yazdım, çizdim, karaladım, sildim, baştan yazdım. Böyle bir döneme herkesin ihtiyacı var. Tavşan gibi zıp zıp koşturmak yerine, kaplumbağa misali ağırdan almak hatta belki durmak gerekiyor bazen. Durmak, dinlenmek gerekiyor. Hayat, aslında neyi, niçin istediğimizi gözden geçirmemizi istiyor. O yüzden bu ara vermeler iyi geliyor insana. Eğer fırsatınız olursa deneyin. Yalnız kalmaktan korkmayın, kendi benliğinizle baş başa kalmak, saçma sapan insanlarla birlikte olmaktan her zaman daha eğlencelidir çünkü.

Ben bu arada çok dinledim kendimi, oturduk birlikte iki tek attık. Sonuç mu sonuç şu: "Şablon" meselesi. Bugüne kadar bir şekilde kanımıza, hücrelerimize, beynimize hatta kalbimize işleyen "şablon" durumları. Ya aileden işlenen, ya arkadaştan ya da eşten-dostan. Hiç farketmez kendi benliğinizi ele geçiriverir siz hiç farketmeden. Sonra sizin için doğru olan "o"ymuş gibi peşinden koşarsınız. Bu aynen "Only You" Filmindeki gibidir aslında. Tatlı kızımız bir falda ona söylenen "Damon Bradley" ismini arar durur. Dile kolay 14 yıl... Ve hayat bir şekilde onu "Damon Bradley" ismiyle karşılaştırır (dikkat edin isim diyorum, adamın kendi değil). Kızımız da bu ismin peşine Venedik'e gider. Faith (yani kızımız) deliler gibi Damon'ı ararken pek ama pek karizmatik Robert Downey Jr. filmdeki adıyla Peter ile karşılaşır. İlk görüşte aşk. Ama kızımızın kendine göre şablonları, doğruları var. Ona göre hayatının aşkı Damon'dır, Peter da nerden çıkmıştır. Gereksiz kafa karışıklığı. Hiç gerek yok. Di mi ama? Faith inatla Damon'ı arar ve bulur. Bulur da, o da ne? Çam yarması gibi bir herif. Hayal mi? Hayalin yakınından geçmez bu adam ve tahmin edileceği gibi mutlu son... Peter ve Faith beraberler...

Bu sizi kesmediyse başka bir şablon örneği daha verebileceğim film var. "The Invention of Lying" İşte bu film günümüz şablonlarına bire bir örnek. Kızımız Anna (Jennifer Garner), pek yakışıklı, başarılı bir işadamı ile beraberdir. Bu adam formatı " evlenilecek adam" sıfatı için biçilmiş kaftandır hatta. Ama sadece bu.. Sevgi deseniz yok.. Ha var ama sadece göstermelik, o da şablon gereği. Ama tek taş desen var mesela :) Bizim komik, şişko İngiliz komedyenimiz (Ricky Gervais) filmdeki adıyla Mark, Anna'ya aşıktır. Ama Anna'nın gözü o pek yakışıklı adamdan başkasını görmez. Gönlü bu şişko adama kayıverse de şablonları onu engeller. Velhasıl bu şişko adam yalanı bulan adamdır aslında. Ne yapar eder Anna'yı kandırır ve mutlu bir hayat yaşarlar. Film boyunca aslında hayatımızda yaptığımız birçok şeyin hatta ilişkinin bile bu şablonun bir parçası olduğunu anlayıverirsiniz. Bunu anlayıp değiştirenlere ya da çalışanlara saygım sonsuz ama elinizde olmadan bu şablonlara tıkılıp kaldıysanız, yazık diyorum... Hemen uyanın kendinize gelin. Ruhunuzu, kalbinizi, beyninizi ve kurallarınızı serbest bırakın. Ben öyle yaptım... İşe yaradı :)

Share this:

CONVERSATION

1 yorum:

  1. kaliplari kirmak kolay degil, kirdigini sandigin bir anda yeniden yakalar seni o dar duvarli odalar, kirildiginin tekrar tekrar teyidini ister bu dar alanli fikir odalari, sen bunu anlamissin didom, ne iyi, ne guzel...

    YanıtlaSil